nicoleyounan

Answar.

Publicerad 2011-10-24 22:08:58 i Allmänt,

Tänkte passa på att svara på en fråga jag fått:

lotta om Check in.:

låter underbart med paris :) vad hette hotellet ni bodde på? var det fint och fräscht? är också lite sugen på en weekend till paris nämligen :)



Svar: Paris är en mysig stad som jag absolut tycker att man ska se. Tyvärr hade jag nog lite fel bild av Paris. Jag trodde att allt var super romantiskt och fint. Visst är allt antikt och vackert men det är också ganska smutsig och bullrig stad. Fransmännen är väldigt stressade så vill man åka bort och slappna av så är det helt fel! Vi hade fullt upp hela dagarna med att se allt och gick över 2 mil varje dag. MEN man ska absolut se det. Eiffeltornet är riktigt mäktigt och jag skrek faktiskt lite när jag såg det. Maten var ingen höjdare så det blev mest pasta och pizza för oss. Shoppingen är väldigt dyr om man inte verkligen hittar de rätta ställarna, och när man väl gör det så kryllar det av folk.


La tour Eiffel

Vi bodde på hotell Eurostar Panorama hotell. Ett jättefint hotell med kanon läge! Rummen och lobbyn var super moderna och rena. Eftersom läget var toppen så tog dom 1600 kronor per natt för ett pyttelitet rum. (Fick typ plats en säng, enbart) Men jag tyckte ändå att det var värt det eftersom vi hade gång avstånd till typ allt. Vi åkte endast metron en gång till Eiffeltornet (Som låg ca 7 kilometer bort) Så det kan jag varmt rekommendera.


Målning över vår säng på Hotell Eurostar

Kort och gott. Åk absolut och se Paris! Men ha realistiska förväntningar. Det är trots allt en storstad.

Hoppas det var svar nog. Så kul när ni ställer frågor!! Mer sånt.

Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela