nicoleyounan

Believe.

Publicerad 2011-02-12 23:32:29 i Allmänt,

Hej på er.

Ojojoj, nu har jag visst missat några dagar här. Vi hamnar lite på efterkälken men fortsätter ändå! Idag kör vi....

Dag 9 - Min tro.

Min mamma brukar säga: "Va skönt det hade varit om man trodde på gud och himmlen. Då är ju liksom allt klart. Man vet vart man hamnar och att det finns ett liv efter detta. Då behöver man ju inte oroa sig mera!"

Jag tror inte riktigt på Gud. Jag tror mer på ödet. En högre makt än oss som förutser livet lite, men jag tror också att våra handlingar och val för oss på olika vägar.

Jag tror att det finns ett liv efter detta men jag tror inte att det är i himmlen. Jag kanske är larvig men jag tror stenhårt på spöken. Det gör jag av den enkla anledningen att jag sett och upplevt saker som övertygat mig. Jag tror att vissa människor inte kan släppa taget och därför blir fast.

MEN jag tror ändå på ro i själen. Världen kan snurra utan att jag finns och därför tror jag att det är så enkelt. Vi som inte blir fast.. vi bara finns inte mer.

Som de flesta av er vet så har jag en tatuering med just ordet "believe" på handleden. Denna står inte för betydelsen religon. Den står för att man alltid ska tro på hoppet. Man ska alltid tro på sig själv och man ska alltid tro på att man är värdig allt. Tro är ett fint ord. Religon är krångligt. Så kort och gott. Tro på vad du vill men tro alltid på dig själv.



Kärlek.

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-02-13 07:21:14

Gilla.! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela