nicoleyounan

NärPanikenSätterIn.

Publicerad 2010-04-10 15:42:45 i Allmänt,

Hej vänner.

Boy do I got news for you.

Idag har jag och baby varit en runda på A6 och stan och letat vårjackor. Eftersom vi inte hittade något alls så begav vi oss till Chili Thai för att äta deras lunchbuffé. Himla gott! Vi passade på att umgås lite då jag ska jobba hela natten och kvällen.

När vi satt i bilen och skulle svänga in till vårt trapphus så hör vi syrener bakom oss. Baby kör in till sidan och väntar på att räddningstjänsen ska köra förbi. Det gör dom inte. Istället fortsätter vi då att köra och svänger in till vårt hus. Då ser vi att en brandman står och vinkar in räddningstjänstemannen in i vår trappuppgång.

Mitt hjärta går i hundrafemtio och jag börjar snabbt i huvudet räkna upp saker jag kan ha glömt på. Spisen, plattång, dator..? Jag får ren panik. Baby är den lugna av oss och säger: Det brinner i vår trapp och börjar gå mot huset.

Ännu fler brandbilar dyker upp. Efter kommer polisen. Dom sätter upp en fläkt som ska rensa ut rök. Panik är ordet. Panik.

Vi står utanför en stund och efter ett tag får vi veta att det är en tant i huset som glömt en platta på. Röken kan ha gått upp i fläkten och det är där faran ligger, det är dock säkert att gå in igen.

Det var verkligen ingen rolig händelse och jag kommer aldrig mer underskatta tanken: "Stängde jag verkligen av plattan..?"

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela